HOME ABOUT LOVEY FACEBOOK EXCHANGE TWITTER INSTAGRAM

Wednesday 4 May 2016

UNIMATES SHORT VACAY

Hai. Lama tak update. Ada yang rindu ke tidak?
Beberapa hari sebelum final exam bermula, dengan perasaan yang tak sedar dirinya diri nak kena berperang dengan final exam, sempat lagi aku dengan unimates aku pergi short vacay. Awal-awal lagi aku mention beberapa hari nak final exam, of course lah short vacay ni ala ala untuk release tension and have fun before we ouls kena hadap hsddkhsfkahshggssbbeass kan. Taknak cakap banyak. Jom! Aku ceritakan sedikit sebanyak short vacay aku bersama dua orang kawan aku ni.

Hakeme & Myza
p/s : aku ngan kimi tetiba macam laki bini pulak. Secolour. Kikikii

Plan last minute jugak sebenarnya. Disebabkan gigih yang amat sngat nak pergi,so on semacam je. Jam 2 petang bertolak dari Machang ke Bukit Bunga. Destinasi pertama. Request accepted! Pasal aku nak beli cik bear je yang sebenar-sebenarnya. So, nok ghoyak sini, Bukit Bungan ii salah satu tempat yang orang akan singgah kalau berkunjung ke Kelantan. Untuk beli buah tangan. Buah kaki pun ada. Kenapa beli kat sini? Dah tentulah salah satu sebabnya, murah. Harga cik bear comel yang aku beli tuu if I’m not mistaken, harganya RM50 je guys. Plus banyak pilihan jugak la. Senang nak singgah sebab kedai tepi jalan macam tu je.Boleh tengok gambar yea. Google sendiri.

Okeee okee okeeeeee,

Next destination is Rantau Panjang. Untuk park kereta je. Sebabnya tempat yang sebetulnya nak dituju ialah Golok,Thailand. Parking kereta kat Rantau Panjang then menyeberang sungai je. Naik perahu. Tak sampai 3 minit boleh sampai Golok dari Rantau Panjang tu. Iols tak masuk melalui imigresen ya. Sebab nak cepat. Sampai je kat sana kalau nak tambang motor boleh, jalan kaki pun boleh. Itu pun kalau tempat yang nak pergi tu dekat dan kalau rajin nak jalan kaki je laa. Aku and the geng semestinya tak sebab tempat yang aku nak pergi nii jauh sikit dari Bandar Golok. So kita orang decide untuk tambang motor je. Craving yang amat sangat nak makan aiskrim. Al maklum saja la hantu aiskrim. Tambah pulak dengan cuaca panas sekarang ni, hmmm kalau dapat aiskrim satu pun jadilah. Info dari kawan U jugak ada satu kedai aiskrim best kat Golok. Itu yang gigih sangat mencarinya. INBOX COFFEE. Seriously, cukup package dengan tempatnya yang menarik, café ala ala kontena gituw, servis okay, aiskrim pun sedap. Korang wajib pergi! Dah pergi baru tahu, bukan sekadar aiskrim. Tapi aiskrim kek! 2 in 1 babe! Lama jugak lepak kat sini, makan minum selfie, makan minum selfie then balik. Eh lupa! Bayar dulu baru balik. Tak mahal pun, air dengan aiskrim RM17 sorang. Okay la tu.
Air + Aiskrim = RM17


Okay selesai di INBOX COFFEE. Nak balik lah pulak. Hari pun dah petang. Otw nak balik tu ada pulak abang motor ni bagitahu hari tuu ada ekspo kat Golok. Ekspo dan pesta makanan. Memang nak pergi lah. Janji nak ambil masa kat situ 1jam je. Em, pusing punya pusing haaa makan jugak 2jam. Ya Allahhhh, heaven gila. Macam-macam ada, game, makanan, pakaian. Tinggal nak pilih and beli je. Sempat jugak aku dengan dua orang makhluk tu beli barang sikit. Melepas la kalau tak beli. Dengan makanan nya, memang puas hati. Biasa memang kita tahu kan, orang cakap kalau orang Thai masak mesti sedap. Haaa nil ah dia, kalau aku tergilakan sangat kerabu Maggie kat sini.*google sendiri yea macam mana rupa kerabu Maggie tu*



LOKASI : Taman Golok(ekspo dan pesta makanan)

Okay dah! Pukul 7 dah. Betul-betul masa untuk balik. Gerak lah kami dari Rantau Panjang ke Machang. Masing-masing penat. Muka macam ayam berak kapur dah sorang-sorang. Otw balik ke Machang tuu kan kena lalu Tanah Merah dulu, so teringat pulak malam tu ada pasar malam kt Bandar Tanah Merah tu. Singgah kejap la. Myza tergilakan cheese cake ke abg yang jual cheese cake tu ke serius aku tak tahu. Tiap-tiap minggu nak beli je. Makan memang banyak gemuk tak jugak!

Sedih tak sedih jalan cerita aku nii, happy tak happy jugak endingnya macam drama pukul 7 tv3 tuu, tapi hopefully bergumbira lah ya baca short entry pasal short vacay nii. Betul-betul short vacay ni. J
Next time if ada duit lebih, kita jalan jauh sikit yea guys. Inn Shaa Allah kalau ada rezeki nak ke Krabi pulak nanti. Next pos aku akan updatekan korang dengan travel agency yang superb murah. Stay tuned uols. Bye for now!

4 comments:

  1. wah bestnya trip tu..jeles >.<

    ReplyDelete
  2. Hi, I came across your blog and I enjoyed reading your amazing stories. Interested to collaborate? Email me at nurul.aini@my.zalora.com I couldn't find your email so I am leaving a comment to u. Hope to hear soon. Thanks! Ps: this is NOT a spam yah haha :)

    ReplyDelete
  3. Salam singgah. Blogwalking sini sambil klik iklan dan follow blog niey. :D

    ReplyDelete
  4. Asalam..teman blog selamat hari raya ya...maafkan jika pernah menyakiti hati..

    ReplyDelete

Assalamualaikum ..
Leave your "blebering" here ;)