HOME ABOUT LOVEY FACEBOOK EXCHANGE TWITTER INSTAGRAM

Wednesday 10 June 2015

Sampaikanlah Aku Pada Ramadhan 1436H


Puasa?
Sahur?
Iftar?
Bazar ramadhan?
Terawih?
Balik kampung?
Argghhhhh.Seriously,I can’t wait.

Eh!Hai,apa habaq kengkawan semua?
Hari ini hari khamis terakhir sebelum masuk Ramadhan.Ahlan wa sahlan ya Ramadhan Mubarak.Best kan next week kita semua dah nak puasa. Penantian makin hampir ke penghujungnya. Hopefully dia datang aku masih lagi bernafas dimuka bumi ini.

Kedatangan festival ibadah ini disifatkan bulan yang penuh keberkatan .Rasulullah s.a.w menyebut dalam sebuah hadith tentang Ramadhan sebagai “Awalnya dipenuhi rahmat,pertengahannya dihiasi keampunan dan penghujungnya dijanjikan dengan pembebasan dari azab neraka”. Bulan yang juga menjanjikan pelbagai tawaran ibadah bagi golongan yang ingin mendekatkan diri kepada Allah.

Perbanyakkan amalan lebih lebih lagi dalam bulan Ramadhan yang mulia ini.Berjuang habis habisan melawan nafsu.Itu juga satu jihad.Semoga apa yang kita rancang Allah permudahkan.Setiap yang berlaku dengan izinNya.Semoga Dia redha. Moga puasa kita diterimanya dan tidak sia sia.

May we all reach Ramadhan this year.Inn Shaa Allah.

Ya Allah!
Palestine deserves a peaceful ramadhan unlike last year. Pray for Palestine.Pray for world peace.Pray for humanity.Moga ramadhan mereka tahun ini tidak lagi diganggu.May Allah protect them and ease their way.

3 comments:

  1. salam ramadhan dan selamat menjalani ibadah puasa :-)

    ReplyDelete
  2. Salam ramadhan mubarak.. insyaAllah amin..

    ReplyDelete

Assalamualaikum ..
Leave your "blebering" here ;)