HOME ABOUT LOVEY FACEBOOK EXCHANGE TWITTER INSTAGRAM

Sunday 20 April 2014

terima kasih^thank you^merci^arigato^gamsahabnida

Assalamualaikum, awak.

Hai awak. Buat apa tu ? Sihat ke ? Harap awak bahagia dengan kehidupan baru. Saya juga begitu. Bagaimana kehidupan awak sekarang ? Lebih bahagiakah ? Atau bagaimana ? Apa khabar skandal baru awak ? Masih ber'sweet-sweet' di muka buku atau wechat ? Baguslah.Awak masih rindukan saya ? Awak masih teringatkan saya ? Oh saya juga begitu. Mustahil untuk lupakan awak. Tapi maaflah, rindu hanya sekadar rindu. Tak lebih dari itu.

Awak, bagaimana perasaan awak setelah berpisah ? Sakit bukan ? Oh kalau awak nak tahu, saya lagi sakit.Oh!Saya tahu,mesti tak rasa apa-II pun kan ?Al maklum saja lah,awak kan insan yang tak punya hati dan perasaan . J Bagaimana keadaan awak sekarang ? Dah give up ? Takkan kot. Ramai lagi perempuan yang awak boleh cari. Tapi ingat, bukan untuk disakiti, tapi untuk disayangi.

Awak, kehendak Tuhan kena pasrah. Jangan resah. Jangan menyerah kalah. Benda dah lepas, lepaskanlah. Bina masa depan sendiri. Tanpa dibayangi wajah kekasih hati. Tak mengapa, Tuhan ada.

Awak mungkin fikir selama ini saya tidak peduli. Awak salah. Saya peduli. Awak mahu cari pengganti ? Silakan. Takpe, asalkan awak bahagia. Saya pun turut bahagia. Tapi, jangan pulak akhir nanti, awak menagih cinta saya kembali.Apa, awak mahu kembali ? Oh tidak mungkin. Saya tidak mahu pisang berbuah dua kali. Cukuplah sekali saya menanggung kecewa. Cukuplah sekali saya membazirkan air mata. Hanya kerana seorang awak yang tak tahu menghargai.Suatu hari nanti,saya taknak awak jadi macam lagu nie,*Pasto~Jujur Aku Tak Sanggup~
Oh ini kisah sedihku
Ku meninggalkan dia
Betapa bodohnya aku
Dan kini aku menyesal
Melepas keindahan
Dan itu kamu
Tuhan tolonglah aku
Kembalikan dia
Ke dalam pelukku
Karena ku tak bisa
Mengganti dirinya
Ku akui jujur aku tak sanggup
Sungguh aku tak bisa
Dan t'lah ku jalani semua
Cinta selain kamu
Tapi tak ada yang sama
Beribu cara kutempuh
Tuk melupakan kamu
Tapi tak mampu
Oooo.. Sungguh aku tak bisa
Jujur aku tak sanggup
Sungguh aku tak bisa

Jika adanya saya atau tiadanya saya, yang penting awak bahagia. Itu sudah cukup menggembirakan hati saya. Walau di sudut hati masih tersimpan episod duka. Tapi takpe, Tuhan kan ada.Awak, saya tak pernah menyesal mengenali awak. Jika tidak, saya tak akan kenal erti kecewa. Dan juga bahagia. Walau kadang-kadang awak buat saya geram juga.

Kalau boleh diputarkan masa, mungkin sahaja kita ingin berada pada zaman lalu. Tapi itulah, benda yang lepas tak mungkin berulang.Awak, saya tak tuding jari pada sesiapa. Saya tak anggap salah saya atau salah awak. Cuma mungkin jodoh itu tiada. Nak buat macam mana.

Awak menyesal ? Baguslah. Saya harap awak tak ulangi kesalahan yang sama. Ya, kadang-kadang saya anggap awak yang salah kerana lukakan hati saya.Awak, sekarang saya tak berdendam dengan awak. Jangan risau. Tapi itu tak bermakna parut itu tiada. Luka itu mungkin sudah sembuh, tapi parutnya, hanya masa yang menentukan.Awak, ada satu perkara yang saya telah belajar dan saya sentiasa ingat hingga kini.

Perasaan manusia mudah berubah. Ya, mungkin harini cinta, esok benci. Begitu juga sebaliknya. Hati manusia, hanya Tuhan yang tahu.

Awak..Terima kasih untuk segala galanya.Kebahagiaan yang awak pernah berikan kepada saya suatu masa dulu.Saya hargai segala kasih sayang yang pernah awak curahkan kepada saya.
Nur Jannah Alia~You~
you were there to light my day
you were there to guide me through
from my days down and on
i'll never stop thinking of you
how can i forget all that
when you're the one who make me smile
you'll always be apart of me
how i wish you were still mine
never will forget the day
how we've met and came this far
we all know we got this feeling
but somehow it has to end up here
i know it's me who said goodbye
and that's the hardest thing to do
cause you mean so muct to me
and guide the truth from me to you
for all the things i've done and said
for all the hurt that i've cause you
i hope you will forgive me baby
cause that wasn't what i mean to do

Saya nak memohon maaf jika ada terkasar bahasa saya.Ada kata kata yang mengguriskan hati awak.Saya minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki.Dan,Saya harap awak dapat halalkan segala duit yang habis awak gunakan untuk saya.Mungkin kredit untuk mesej,mungkin juga saya ada termakan minum dari duit awak.

Saya harap awak tidak mengulangi kesilapan yang pernah awak lakukan.Jangan mengecewakan cinta baru awak.Jangan sampai dia merasa penderitaan yang dialami oleh saya pada ketika ini.Saya harap awak pegang kata-II ini.

Awak, semoga berjaya dalam kehidupan. Walaupun tiadanya saya. Saya tahu, awak boleh lakukan. Perbanyakkan doa dari Tuhan.Semoga kita ada peluang. Semoga kita tak berhenti berjuang. Semoga kita dapat apa yang diimpikan.

Awak jaga diri baik baik.Saya sentiasa doakan yang terbaik untuk awak.Awak belajar rajin-II taw.Jangan malas nak belajar.Buktikan yang awak mampu lakukan semua itu.Saya doakan semoga awak berjaya dalam pelajaran awak.Buatkan ayah dan emak awak bahagia dengan kejayaan awak.Lepas ini saya akan pergi. Mungkin tiada lagi ‘polis’ dalam kehidupan awak .Saya harap awak jaga keselamatan diri awak. Jangan mudah terpedaya dengan janji orang yang baru awak kenali.Jangan jadi bodoh macam saya.Dan saya harap awak sentiasa peka dengan sekeliling awak.Satu lagi pesanan saya.Tunggang motosikal baik baik.Jangan merempit.Sayangi nyawa awak tau.Jangan lupa pakai spec,nanti awak tak nampak pulak.Saya harap awak ingat semua pesanan terakhir saya ini.Lepas ini mungkin tiada lagi pesanan seperti ini.

Kirim salam saya pada emak awak.Cakap pada dia,saya minta maaf tak sempat nak pergi rumah jumpa dia,saya minta maaf saya tak dapat pertahankan hubungan dengan anaknya.Saya minta maaf tak sempat nak bagi ‘’something’’ pada dia.Even nak OTP pun saya tak sempat.

Nak minta maaf?Tak payahlah,Saya dah lama maafkan awak.Betul,Saya dah maafkan awak.Saya sedar awak masih lagi belajar dalam perhubungan ni.Saya halalkan segala makan minum awak. Saya halalkan semuanya.Maafkan segala perbuatan saya terhadap awak selama ini.Jujur saya katakan, Bukan niat saya  untuk menjadikan awak bahan uji kaji.Tapi bagi saya , saya berhak untuk menguji awak.Kerana saya amat serius dalam hubungan kita.Sebab saya ingin awak menjadi suri di dalam hati ini.Sebab itu saya cuba menguji awak.Tapi mungkin awak ada alasan tersendiri yang saya sendiri tidak tahu.Mungkin awak lebih bahagia bersama orang lain berbanding bersama saya.Saya sendiri pun tidak tahu.Saya dah buat macam-II.Bukan niat untuk mengungkit,tapi mencari dimana salah saya.Apa lagi yang tidak kena?Tapi,tak mengapa lah.Apakan daya… Mungkin belum cukup besar pengorbanan diri ini. Terasa seperti baru berlaku semalam kita kenal.Namun… Hari ini,,Hubungan kita hanya bertahan selama 4 bulan sahaja.Terima kasih bagi segala suka dan duka pada saya selama 4 bulan ini.Kenapa awak mudah jatuh hati ?Kenapa awak tidak pernah berpuas hati dengan apa yang awak miliki ?Saya selalu bersyukur dengan apa yang saya miliki..Walaupun tidaklah secantik perempuan lain,tapi cantik di mata saya sudah cukup puas bagi saya..tapi semuanya musnah dalam sekelip mata.semuanya sudah musnah.

Maafkan saya jika tulisan saya ini ada membuat hati awak terguris.atau mungkin telah membuatkan air mata awak menitis…tapi inilah segala apa yang ingin saya luahkan.Segala apa yang sudah saya pendam selama ini.Ini lah dia…Semoga berbahagia awak.BTW,ingatkan saya je yang tahu lagu ni.Awak tahu jugak?Tengs for the video
Passenger~Let Her Go~
Well you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missin' home
Only know you love her when you let her go
And you let her go (oh, oh, ooh, oh no)
And you let her go (oh, oh, ooh, oh no)
Will you let her go?
'Cause you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missin' home
Only know you love her when you let her go
'Cause you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missin' home
Only know you love her when you let her go
And you let her go
*this time I will just let it go,this feeling,this tears,I hope it will just fade away from my heart.Even though we’re not match made in heaven.But I do hope you will cherish all the memories you’ve made with me*
Salam sayang dari saya buatmu bekas kekasih. (Ya, saya masih sayang)
Moga baik-baik sahaja. Ada jodoh, kita kembali bersama.

Assalamualaikum…

4 comments:

  1. It's okay dear :) Life must go on. Inshaa Allah jumpa yang lain suatu hari nanti :)

    http://abellmohd.blogspot.com/2014/04/typical-malaysian.html

    ReplyDelete
  2. @YanaAbell yea la sis ..thanks :)

    ReplyDelete
  3. If it is meant to be,it will be. Pengalaman kita lebih kurang cuma twist sikit je,wishing you all the best yaya :D

    ReplyDelete

Assalamualaikum ..
Leave your "blebering" here ;)