HOME ABOUT LOVEY FACEBOOK EXCHANGE TWITTER INSTAGRAM

Monday 3 March 2014

OUR LIFE_PLKN TIME ;)

Hey ,Assalamualaikum.
Okay !Baiklah.Next stuwry from me .Takde pape pun.Cuma mengimbau balik kenangan,detik-ll bersamamu kawan!Okay.Kalau sebut je PLKN,mesti ramai yang fikir negatif kannn?Sama lah.Aku pun macam tu jugak dulu masa mula-ll dapat panggilan tu.Tapi Alhamdulillah,syukur.Ada hikmah semua tu.Happy yang amat sangat.Kenapa lagih???Sebab adanya kawan-ll yang secun,segila,se apa lagi ehh…hum,,macam-ll se lah.Let me introduce you one by one.Okay?Mestilah harus okay. J

Okay,first of all.Nie dia,nuyu.Kembar aku.Dengan dial ah aku gaduh,dengan dial ah aku berbaik.Hehee.Kenapa lagi?Jangan Tanya sebab aku sendiri pun tak tahu.Mungkin sebab sebelum aku g PLKN aku dah kenal dia kat facebook kot.Hummm.And Alhamdulillah,dapat stay 1 dorm.Sekali.Dorm A!Katil sebelah-ll pulak tu.Dia lah teman ku ke kelas,teman ku dikala tidur.Temanku dimana-ll sahaja.
 Nurul Atikah Bt Zainudin
19 y/o
Pengkalan Chepa,Kelantan.
Hot Stuff Fb Nih ..Love You Yunk!
fb:Nuyu Evan's II
Okay,this is Shasha.Kawan yang aku teramat lah sayang.Dia lebih kurang macam aku lah perangai nya.Gila-ll.Sama macam aku jugak.Ada dua karakter okay?Time gurau-ll lah,kalau time serius mak aiiiii.Takut ku lihat wajahnya.Mak Tiri gelarannya di kem.Hehe.Meh nok habaq sikit pasai Shasha nie.Aku suka dia.Dialah antara orang yang sentiasa faham aku,ambil tahu hal aku,ada time aku sedih apatah lagi suka.Orangnya baik.Kalau korang nak tahu,dia salah satu orang yang aku letak kepercayaan.Mesti nak tahu kenapa lagi kan?Sebab dia dengan aku pun macam tu.
 Nur Ain Shasha Bt Razali
19 y/o
Tanah Merah,Kelantan
Okay!Nih dia dengan Nuyu.Majlis berbuka puasa bersama anak yatim di Kem Plkn Cancun Park,Pasir Mas,Kelantan.
Okay.Nie Bella.Bella Aldama.Hee..gurau je okay?Anak pak cik Abu Bakar nih kelakar orangnya.Kalau bab buat lawak,nah!Bagi kat dia jew.Ayat yang keluar dari mulut dia tu,pergghhh.Power kau!Ayat yang selalu disebut,sampai sekarang aku ingat.’’Kau nie mengarutlah’’.Cakap key el?Tak jugak.Mungkin sebab terbawa-ll dengan KUANTAN dia tu kot.Maklumlah,orang lama duk Pahang.Meh nak bagitahu niy,nie lah manusia yang teman aku tido malam-ll selain daripada Nuyu tadi.Rapatkan katil,then,tidurlah kami bertiga!
Nabilah Bt Abu Bakar
19 y/o
Marang,Terengganu
Nie lah Nuyu,Aku,Bella
Mana mungkin aku lupa.Miss Senyum Sokmo title yang aku bagi kat dia.Nie lah Adda.Sama macam Shasha lebih kurang.Sebab tu lah aku rapat dengan dia.Walaupun dah lama pun tinggal PLKN,hubungan aku dengan dia tak pernah lagi putus buat masa niy.Alhamdulillah,hanya kerana suatu titik perkenalan hari tuh.Adda,baik.Satu kepala dengan aku.Nie lah manusia yang rela ponteng sekolah sebab nak g Kem hari last tu.Sekali ngan aku.Dari jauh rela dating rumah aku dulu kat Pasir Mas ni hah.Tak suka ambil tahu hal orang dalam kata lain,jaga tepi kain orang.Tu yang aku suka kalau pasal Adda ni.Ohh..lupa pulak.Kenapa Miss Senyum Sokmo?Sebab tak kira lah ada masalah macam mana pun,senyum je yang dia tahu.Sebab tu lah kalau orang yang tak kenal dia betul-ll,takkan tahu dia tu ada masalah.Orang kata,disebalik senyuman,ada tangisan yang tersembunyi.Baru-ll nie dia ada text aku,’’Missing you so much sis!’’.Ya Allah,nak menitis air mata aku.See?Tu lah Adda.
 Nur Suhada Bt Mohd Noor
19 y/o
Gua Musang,Kelantan
 Cik Senyum Sokmo
with Shasha

Mopyah’s!Our leader.Takkan ku lupa kau sayanggg.Yang nie kalau dia ketawa tak rety nak stop dah.Satu lagi,kalau dia dah ketawa memang over gila lah.Aku pun tak tahu lah nak bagi dia makan ubat apa.Buang tabiat tuh.Malu deq orang lerrr!Hehehee..Tapi takpe lah,aku tak kisah sebab kalau tak kerana tu,tak ceria lah hidup kita orang kat PLKN tu.okay?Buat hati kita orang tak tenang bila dia yang selalu ketawa nih,suatu hari tu MENANGIS kau!Tak senang duduk.Tapi takpe lah,sebab kenapa dia menangis tu aku simpan dalam poket aku je lah yea?Telur goring favourite dia!Tengok telur je aku ingat dia.Jahat lagi bila Nuyu panggil dia ‘’Mopyah’s Telur’’.Heheee..Berdosa kau kawan!Alhamdulillah,dapat jugak kita orang buat surprise kat dia.5/5/2013.Sweet 18!Menangis kau.Terharu kot.Kita orang sambut birthday dia.Hehee..
 Hidayah Bt Hasbullah
19 y/o
Gua Musang,Kelantan
Sweet 18!!!with Fieyra
Haishhh ,,ada lagi nie.Nie hah..B..B?B?B..???Kenapa B?Panggilan manjelah tu.Tapi orangnya rock n roll.Hahaa.Gurau jea okay?jangan ambil serius sangat.Tak tahu nak cakap apa lah pasal B nih.Memang rapat jugak,tapi,tak tahu lah.Yang aku tahu dia nih,luaranya.nampak je kasar,tapi Ya Allah.Tuhan je tahu betapa manjanya dia.Kalau betul-ll kenal dia,boleh menangis depan kau taw??Humm..tu lah dia serba sedikit pasal kechiq sorang nih.Ehh.jup!ada lagi.satu yang buat aku jelez.Orang lain pergi PLKN balik,memang burn ah muka.Dia?Dengan putih dia tu lah.Naik hairan aku dengan kau B!!! ;)
 Afiqa Shahirah
19 y/o
Terengganu
Sorry B,xtahu Binti ..Hehee..Confused,Besut O Setiu.
Kechiq yang amat kechiq.Nurul panggilannya.Okay.Dia niy kawan kat PLKN juga di UiTM niy.Tak sangka pulak boleh jumpa dia lagi kat sini.Tapi jarang jugak lah sebab dia busy dengan kelas.Maklum saja lah budak kulinari.Humm,Nurul nih.Kalau dah bagi dia bercakap,tak rety-ll nak stop.Dia cakap straight je.Laju pulak tu.Tuw jelah yang aku tahu pasal dia.Walaupun rapat.Tapi,ada lagi.Cuma tak boleh dinyatakan disini.Harap maklum.
Sorry!Takde picx dia sorang.BTW,yang pakai baju biru tu lah kechiq nih. ;)
The last one,orang yang aku rapat kat PLKN.Comel kannn??Memang lah,boleh title Queen nih malam last tu.Bangga aku.Hahaa.Tumpang happy orang jelah kita nih. J Nor nie yang ketiga kechiq,hehee.Tak tahu banyak pasal dia.Yang aku tahu bila dia cakap guna Bahasa dia tuh,sorry!Aku tak faham sangat.Pekat gila kot.Bawa aje loghat Terengganu dia tu.Hehee..

 Wan Nor Afiqah
19 y/o
Kuala Berang
Terengganu
with Nuyu
Okay !done!Tuw lah dia 8 orang,sahabat sejati aku.In Shaa Allah hingga ke akhir nya.Nuyu,Shasha,Bella,Adda,Mopyah’s,B,Nurul n Nor..Aku Cuma nak ucap ‘THANKS A LOT FOR BEING MY FRIEND’.Sampai bila-ll engkau takkan ku lupakan.Yea ,kita semua tahu datang ke PLKN secara terpaksa dan pulang pula kerana dipaksa.Nak tak nak kita harus berpisah.Aku redha,aku pasrah sebab aku tahu bila takdir yang menemukan kita maka takdir juga yang memisahkan kita.

Ketawa bersama,menangis bersama.B,Nurul,Nuyu,Aku,Shasha,Nor,Bella,Mopyah's.Jangan tanya aku mana pergi Adda.Of course lah dia yang ambil picx nim.Sayang sebab dia xde dalam picx nim.
BUAT KAMU-II ;
~tengs sebab sudi jadi kawan aku,
~tengs sebab sudi layan karenah aku,
~tengs sebab sudi tahan dengan perangai aku,
~tengs sebab sudi jadi teman se-fantasi dan se-realiti aku,
~tengs sebab sudi jadi kawan aku.
Okay !Nie lah hasilnya.
KUMPULAN2 SIRI10 TAHUN2013,
KEM PLKN BATU JONG,
KUALA KRAI,
KELANTAN.
H_F

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum ..
Leave your "blebering" here ;)